Allahu Akbar

si comel sekalian

Sunday, March 13, 2016

BESTNYA MASUK U!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Bismillahirrahmanirrahim...

Selamat pagi, Selamat tengahari, selamat petang, selamat malam, selamat tengah malam..hikhik..

Harini tak de apa nak tulis.. Saja nak mengupdate blog yang dah sekian lama tak terusik..

Saya cuma nak bercerita tentang suatu perkara..
Bestnya masuk UNIVERSITI!

Kenapa best?
Walaupun saya baru Tahun pertama, Semester ke2..
Saya dah mula rasa bestnya universiti..
Sebab apa..
Sebab saya sentiasa sorang. Hahahaha..
Ada kawan2 pun saya sentiasa rasa sorang. hikhik..

Takdelah. Saja memain..

Hidup dekat sini tak macam hidup dekat sekolah. Dekat sekolah kita akan tengok muka yang sama hari2.. Walaupun dekat sekolah banyak kelas, tapi kita tetap berada bawah satu bumbung..
Dekat sini banyak bumbung..haha..

Kita akan kenal macam2 orang, orang luar negara pun ada.. Kalau yang jenis peramah tu senanglah cari kawan. Macam saya, pemalu. Haha..

Saya suka tengok orang. Tengok orang macam tu, macam ni. Mungkinlah ada sesetengah orang yang tak selesa. Tapi saya suka perati orang.. Haipp! Jangan salah faham. Saya suka tengok gelagat orang yang kadang2 mencuit hati..Yang melupakan saya apa itu sunyi..hoho..

Macam kesian sangat je bunyi?

Haha.. Saya ada kawan.. Ramai je kawan kat sini..
Tapi saya lebih senang bersendiri. Kalau nak teman pun sorang cukuplah. Buat apa kawan ramai2 tapi menyakitkan hati dan sanubari..haha..

Saya ada kawan makan, kawan lepak, kawan gossip dekat sini..
Tapi tak sebest kawan2 saya dekat kampung. Kawan sekolah rendah. Rindu dorang.
T.T

Macam dah menyimpang jauh je ye..

Saya suka belajar dekat sini. Rilex!
Memang lah tak nafi..banyak assigment nak kena buat. Study kena betul2 kalau tak kena tendang. Tak termasuk nak buat fieldwork (kerja lapangan) lagi. Nak kena jumpa orang sana sini. Malu woo malu.,.

Banyak assignment kena berlakon.. malu maluu...tapi best!

Belajar dekat sini enjoy. Nak belajar, belajar. Tak nak belajar tak payah.

Kelas bukan selalu ada pun. Memang lah pukul 8 sampai pukul 6 kelas. Tapi bukan macam sekolah. Yang belajar dari 7.30-1.30, rehat cuma 20 minit yang kadang2 tak sempat nak rehat pun. Sebab tu budak malas belajar. Pressure! Dekat sini banyak gap. Kadang2 kelas cancel..sambung tido. Yeah!

Kelas pukul 8-9, 10-11, 4-6. tiga kelas je. tu jadual saya hari khamis. kadang2 lecturer suka cancel kelas. boleh jadi dalam sehari ada 2 kelas, ada 1 kelas ataupun tak ada kelas langsung. wohoo!

Itu bestnya universiti secara umum.

Saya cerita fakulti saya pulak. N course yang saya ambik..

Saya dekat sini masuk Fakulti Sains Sosial. Course Politik dan Pemerintahan atau dlm omputehnya Politic and Government.

Ingat saya suka bila memula ditawarkan course ni? Of Course NOT!
Siap demam2 lagi waktu belajar sebab terkejut kenapa semua dalam BI..dah tu, ada lecturer international pulak tu...

Tapi dah lama2 enjoy weyh...

Semester 1 tak terasa lagi keseronokan.. Tambah waktu tu ada masalah besar yang menimpa. Syaa langsung tak enjoy belajar. [tak nak cerita. nanti banjir lak mata..haha]

Bila masuk semester 2..saya rasa seronok sangat.

orang kata, belajar dekat Fakulti Sains Sosial ni bahaya. Sebab fakulti ni susah. Fakulti Sains Sosial (FSS).. budak2 dekat sini gelar FSS jugak -> Fakulti Sangat Susah..hahaha
 Dan course yang saya ambik adalah yang tersusah yang ditawarkan dekat Fakulti ni.
Tapi bukankah kesusahan itu satu cabaran? Hiihii...

lecturer saya cakap, yang buatkan saya bersemangat.

"Awak masuk fakulti ni untung. Sebab Sains Sosial merangkumi semuanya. Awak belajar ekonomi, belajar politik, belajar sejarah, belajar komputer, semua benda awak belajar.
Kalau awak masuk Fakulti Medic, awak akan hanya belajar pasal ilmu2 perubatan. Fakulti Bisnes, awak belajar pasal management apa semua. Awak masuk sini, semua benda awak belajar. Ilmu awak luas dari mereka."

Waktu tu saya rasa macam terbang di angkasa. Saat itulah saya bersemangat untuk belajar dan berjaya.

Adik2 yang nak masuk U... akak sarankan korang ambik course yang ditawarkan dalam Fakulti Sains Sosial.. Jangan ambik kos dari fakulti lain. Nanti pening. Haha..

Nak banyak ilmu.. Ambik kos ni..
Korang akan faham apa yang akak rasa..hihihi..

Sekian sajalah cerita saya yang tak apa2 ni..
Saya mengundur diri dulu..
Dan doakan saya berjaya sampai saya graduate n dpaat kerja nanti..
Doakan saya dunia akhirat..
Luv u guys..

Ma'assalamah wailalliqa'..
^_^
bai...

No comments:

Post a Comment