Allahu Akbar

si comel sekalian

Monday, July 22, 2013

RaMBuT SengEt BeLah Tepi

Bismillahirrahmanirrahim....
Assalamu'alaikum warahmatullah....
(Tajuk entri xde kaitan dgn ape yg nak dicerita eh. Awal ku madah. Hehe..)

Hmm... Tika hari ini... tika waktu ini... Sepi sungguh terasa. Mungkin hanya perasaan.. Tapi tiap kali berlaku, tak kan masih perasaan? Tak tahulah..mungkin kekhilafan itu puncanya dari saya sendiri...

Melihat kepada cuaca yang hangatnya seakan menembusi setiap pelusuk bumi ini membuatkan saya terfikir akan sesuatu. Berjalan-jalan merentasi awan, akhirnya jatuh tanpa paksaan. Dunia penuh pancaroba, terseksa. Ais ketul-ketul berlagu, namun jiwa masih membeku. Hanya satu ungkapan yang pasti, sesungguhnya perasaan stress kini menghantui.Kenapa?

(Izinkan saya untuk meluah perasaan seketika.Hehe)

~Ku biarkan pena menulis, meluahkan hasrat di hati, moga terubat segala, keresahan di jiwa, tak pernah ku ingini...~


Hmmh...Inilah manusia.. Tengok orang lain gembira, kita juga nak gembira.. Tengok orang lain ketawa, kita juga nak ketawa. Tengok orang lain huhahuha sini sana, kita pun mahu ikut serta. Tapi bila orang berduka, belum tentu lagi orang akan membantu. Apabila orang kecewa, belum tentu lagi ada yang ingin bertanya kenapa ini dan itu.

(Seorang yang kesunyian.. Yang merindui teman..)

Saya adalah saya. Bagaimana saya, itulah saya. Dipergunakan bila perlu. Kerana sifat yang suka diam membisu. Tapi bila mula bercakap, dengarnya suara berbatu-batu.
Saya adalah saya. Bagaimana saya, itulah saya. Mempergunakan orang lain juga pernah. Cakap orang pernah tak endah. Terima balasan kerana tahu salah. Cuba menjadi sebaik-baik ummah.

Bila difikirkan kembali, kenapa berlaku macam ini..yes! Itulah jawapannnya. SILAP KAU SENDIRI!
Seringkali saya menyatakan yang setiap yang berlaku adalah ujian. Tak lupa kepada surah Al-Baqarah ayat 216 yang selalu menjadi penyokong tika apa jua yang berlaku. Mungkin, ada pembaca (kalau ada... tak ada tak apa..) yang kata, saya menulis tak ada idea. Kerana setiap entri yag dibuat, 2 itu mesti ada. Wajib. (tp tengok tajuk la. Hehe) Nak kata apa lagi, dah memang betul pun kan.

Entri saya kali ni tak payah baca la. Ayat berterabur. Inilah namanya ayat budak stress...


dah. nanti edit. bai.
assalamualaikum...
???????



No comments:

Post a Comment