Allahu Akbar

si comel sekalian

Sunday, January 19, 2014

SaYA BuDAk TeNSioN O_o

Assalamualaikum sahabat yang dirahmati Allah semua...

Sedar tak sedar rupa-rupanya kita sudah nak ke penghabisan bulan Januari...hari ni, dah 19 hari bulan. Esok, 20, 21, 22.....31, 1st February...
Semakin meningkat usia, semakin berat kerja...
Jangan mengeluh... Penat? Memanglah, tak dinafikan sebagai manusia, siapa yang tak mengeluh dan berasa penat, bukan? Tak apalah.. Allah ada...

Hari ni sebenarnya saya nak cerita pasal kerja saya yang berlambak-lambak.. Jangan tak tau. Walaupun saya budak Form 6, tapi sebenarnya kami juga membuat kerja macam mana yang budak U buat.
Kami ada Semester, kami ada Tesis ataupun lebih dikenali dengan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)..

Senanglah bagi kami, sebab dah didedahkan awal... cuma apa yang saya nak cakap...
Benda ni agak buatkan saya tertekan sikit.. Bukan sikit..banyak sebenarnya. Wakaka! Kajian buat ikut tajuk, dan tajuk tu perlukan bahan-bahan yang cukup. Barulah kajian menjadi...tapi...
Waaa... rasa nak menagis...

Saya ni pemalu orangnya, cuma pandai berkata-kata bila ada keadaan yang memaksa.
Dan nak mencari sumber tu punyalah payah sebab perasaan malu yang menebal dalam diri saya ni..
Mungkin sumber-sumber tu ada, tapi saya tak jumpa... bila cikgu suruh anta kerja, saya tak dapat nak hantar sebab tak ada bahan...

Apa yang saya kena buat? Buang perasaan malu? Itu memanglah perlu.. Tapi... susah untuk saya buang secara mendadak...

Petang ni, inshaa Allah kalau tak hujan, saya akan buat kajian luar bersama rakan. Tapi kalau hujan, habislah. Esok hantar proposal...

Hmmm....

Doa-doakanlah saya berjaya dalam PBS ni...
Sekian saja dari saya...
Assalamu'alaikum...
Ma'assalamah wailalliqa'...
XoXo...

No comments:

Post a Comment