Allahu Akbar

si comel sekalian

Saturday, November 12, 2016

SURAT BUAT SAHABAT





Assalamualaikum sahabat.
Nukilan ini bukanlah apa-apa. Sungguh, aku bukanlah pemandai bicara. Hanya tahu melakar perasaan tanpa ada yang memahami. Namun, ingin sekali aku luahkan ini padamu. Dan berharap yang kau mengerti maksudku.

Sahabat,
Sungguh aku sayang padamu. Entah macammana lagi untuk aku luahkan perasaan ini. Aku baru sedar sahabat, aku baru terasa nikmat ini. Indahnya persahabatan yang dibina kerana Allah.

Aku selalu baca ayat tu. "Sahabat kerana Allah." Tapi sungguh, aku tak faham maksudnya apa, Tapi segala-galanya berubah, bila aku jumpa kau,

Aku tak tahu, kenapa rasa ini lain. Rasa indahnya persahabatan yang tak pernah aku rasakan sebelum ini. Bukan aku tak pernah berkawan dengan orang lain. Ya, kawan itu ramai. Tapi, sahabat tu?
Susah, susah nak cari..
Pernah kau dengar ayat ni?
"Mencari sahabat sejati itu ibarat mencari sebiji permata yang berharga dalam timbunan kaca."

Tanpa sedar sebenarnya kau banyak tolong aku berubah. Mungkin kau rasa kau tak buat apa-apa. Tapi percayalah, apa yang aku cakap ni. Kau banyak bantu aku. Kau sangat banyak bantu aku.

Aku tak tau, kenapa setiap kali bercerita dengan kau tentang hal-hal agama, aku rasa tenang sangat. Buatkan aku nak bercerita, lagi dan lagi.
Kau terima apa je yang aku kongsikan. Dan kau minta nasihat, lagi dan lagi.

Sebenarnya kau tau sahabat, kau sepatutnya bersyukur. Sebab kau antara insan yang Allah pilih, untuk mendengar. Bukan semua orang bersedia untuk terima nasihat, sahabat. Tapi aku terkejut, bila kau meminta sedangkan ramai yang menolak.

Itu tandanya apa?
Allah sayang kau.. ^^
dan Allah nak bagi hidayah pada engkau... ^^
Allah dah bukak pintu hati kau,

Dan dalam masa yang sama, Allah pun nak bagi hidayah dekat aku,
dan Allah nak bukak pintu hati aku jugak...

Sebab itu Dia hadirkan kau dalam hidup aku.
Allah rancang benda ni, dengan perancangan yang sangat-sangat cantik...
Walaupun dulu kita tak rapat,
Tapi Allah hadirkan kau dalam hidup aku,
atas nama Allah
dicurahkan kasih sayangNya dalam persahabatan kita,,,
Indahkan? :D

Terima kasih atas segalanya.
Aku tak mampu nak teruskan,
takut air mata ni tak mampu berhenti mengalir. Haha.

Aku harap, lepas habis belajar nanti,
kau tak lupa aku.

Lastly,
Aku sayang kau...
Sangat-sangat sayang...

Selamat berhijrah, sahabat ^^

No comments:

Post a Comment